کاربرد های ویپ در شرکت های کوچک
کاربرد های ویپ در شرکت های کوچک
یکی از بزرگترین تصورات غلط مردم درباره Voip این است که، این سیستم تنها برای کسب و کارهای بزرگ مناسب است و مدیران کسب و کارهای کوچک نمیتوانند از آنها استفاده کنند. ویپ به کاربران خود این امکان را میدهد تا با یک خط معمولی تلفن و با کمک اینترنت تماسها را دریافت و صداها را از طریق کدکها به بستههای دیجیتالی تبدیل و ارسال کنند. اما استفاده از ویپ در شرکت های کوچک چه مزایایی دارد؟ آیا شرکت های کوچک نیز میتوانند از این خدمات بهرهمند شوند؟ در ادامه همراه ما باشید تا با این ابزار و مزیتهای آن آشنا شوید.
کاربرد های ویپ در شرکت های کوچک:
ویژگی های ویپ
سرویس تلفن ثابت، توسط شرکت های تلفنی که دسترسی به یک دسته از ویژگی های متنوع مانند، CallerId، ارسال تماس،مسدودکردن تماس، انتظار تماس، تماس های سه طرفه، پست صوتی و البته تماس های داخلی به خوبی تماس های بین المللی را فراهم می آورند.پیشنهاد شده است. بسته های تلفن ثابت پایه با دامنه ای از پیشنهادات، شامل برخی و یا همه سرویس ها ، پا به عرصه نهاده است. شایان ذکر است که دستگاه هایی وجود دارند که به کاربران اجازه ی برقراری ارتباط از طریق خطوط ثابت یا ویپ را طبق نیازهایشان می دهند.
این بدان معناست که کارمندان شما با استفاده از یک دستگاه یکسان می توانند از یک خط ثابت و از طریق ویپ ارتباط های مورد نیازشان را برقرار نمایند.. اول از همه، ویپ ویژگی هایی را ارائه می دهد که به طور ویژه های برای کسب و کار شما سودمند می باشد.به عنوان مثال، به کمک ویپ کارمندان شما می توانند تماسی را دریافت نمایند و همچنین به پست صوتی خود از طریق کامپیوتر،لپ تاپ و یا تبلتشان گوش دهند.همچنین گزینه های مدیریتی ارائه شده است که به کمک آنها می توان سرویس ها و ویژگی ها را به صورت برخط مدیریت نمود.به علاوه، با استفاده از ویپ در کسب و کار خود می توانید از مزیت هایی نظیر ویدئو کنفرانس نیز بهره گیرید.
کیفیت تماس عالی
فناوری VoIP به گونه ای پیشرفت کرده است که شخصی که با او تماس می گیرید یا شخصی که با شما تماس می گیرد نمی تواند تشخیص دهد که از VoIP استفاده می کنید یا تلفن ثابت سنتی. خدمات تلفنی VoIP امروز حتی از نظر کیفیت تماس از تلفن ثابت سنتی پیشی گرفته است.
استفاده چند منظوره از ویپ
از دیگر کاربردهای مهم ویپ در شرکت های کوچک میتوان به استفاده چند منظوره از این دستگاهها اشاره کرد. با کمک Voip می توان تماسهای صوتی، ویدئو کنفرانس، ارسال و دریافت فکس، ایمیل صوتی و دیگر کارهایی که نیاز به ابزارهای مجزا و پر هزینه دارند را با کمترین هزینه انجام داد.
امنیت
اگر راه اندازی سیستم تلفنی ویپ توسط کارشناسی خبره و باتجربه صورت گیرد. در مقایسه با اتصال تلفنی سنتی آنالوگ ، VoIP بسیار امن تر است. این سیستم تلفنی مدرن دارای پروتکل های رمزگذاری استاندارد است. که باعث می شود تماس ها و داده های شما امن باشند . کاری که نمی توان با اتصال تلفنی معمولی انجام داد.
قابلیت انتقال تماسها
از دیگر مزیتهای ویپ در شرکت های کوچک میتوان به برقراری تماسها در هر نقطهای از دنیا اشاره کرد که تنها نیاز به دسترسی به اینترنت دارد. همچنین با کمک Voip میتوان ساعتهای برقراری تماس را برنامهریزی کرد. یا تماس را به صورت مستقیم به دیگر اعضای شرکت منتقل کرد.
پاسخگویی خودکار
از دیگر ویژگیهایی که برای ویپ در شرکت های کوچک مورد استفاده قرار میگیرد. پاسخگویی خودکار بعد از پایان ساعت اداری است. با کمک این سیستم حتی در روزهای تعطیل هیچ تماسی بدون پاسخ نمیماند.
خدمات ضبط تماس
با استفاده از VoIP ، می توان تماس ها را ضبط کرد . به شما و همکارانتان امکان می دهد تماس های مهم را پخش کنید. اطمینان حاصل کنید که پیام های مهم را از دست نخواهید داد. با استفاده از این سیستم تلفنی مدرن ، می توانید گزارشات مربوط به تماس را نیز مرور کنید. تا مثلا ببینید مشتریان در چه ساعتی از روز بیشترین تماس را دارند ، یا مدت زمان هر تماس و اطلاعات بسیار مهم تر.
افزایش یافتن میزان بهرهوری در کار
یکی از بزرگترین مشکلاتی که در هنگام برقرای تماس با استفاده از خطوط سنتی رخ میدهد. برقراری تماس تلفنی همزمان دو نفر است که در نتیجه باعث کاهش یافتن عملکرد در هر دو نفر میشود اما استفاده از تلفن های ویپ بسیار آسانتر است.چرا که میتوان تماسها را از قبل برنامه ریزی و به دیگر تلفنها منتقل کرد. با کمک این مزیت ویپ در شرکت های کوچک بهرهوری کارمندان نیز افزایش پیدا میکنند و به رشد بهتری میرسد.
کاهش هزینههای شرکت
همانطور که میدانید کسب و کارهای کوچک در ابتدا سود چندانی ندارند. به همین دلیل ممکن است با بالا رفتن هزینهها از ادامه دادن پشیمان شوند. اما با کمک ویپ در شرکت های کوچک این مشکل تا حدودی برطرف شده است. تماسهای بین المللی با تلفنها آنالوگ هزینههای بسیاری داشت. اما Voip توانسته با برقرای تماس با کمک اینترنت این هزینهها را کاهش دهد. همچنین با کمک این سیستم میتوان کنفرانس ویدئویی با مشتریان خارج از کشور برقرار کرد. در نتیجه هزینه سفرهای خارجی نیز کم میشود.